De implementatie start in Nederland. Op elke fabriek wordt per afdeling een ‘superuser’ aangesteld. Dit zijn enthousiaste medewerkers met een digitale mindset, die verstand hebben van systemen én de inhoud. De superusers inventariseren wat er goed gaat en wat beter kan en vertalen dat, samen met andere gebruikers, naar werkinstructies, checklijsten en andere onderdelen in EZ-GO.
Yorick is management trainee en heeft deze rol op de locatie Bodegraven. ‘Ik deed al een aantal verbetertrajecten en kon die kennis vertalen naar de app. Voor de productieprocessen hebben we eerst gekeken naar de best practices. Die beste manier van werken is vertaald in werkinstructies en checklijsten. Daar zijn mensen vervolgens ook in opgeleid. We gebruiken in Bodegraven inmiddels nagenoeg alle functionaliteiten van EZ-GO, voor alle afdelingen. Dus taken, checklijsten, werkinstructies, audits, en de skills matrix. Dat doen we binnen productie, logistiek, de QESH afdeling en de technische dienst (momenteel in de opstartfase).’
Sandor vult aan: ‘Op elke locatie is zo’n superuser die dat coördineert. Met die superusers is geregeld overleg, om te zorgen dat de standaardisatie ook over de locaties heen uniform is.’